Train Sim World 4

Обсуждение общих вопросов по игре

Train Sim World 4

Сообщение AntonK_007 » 20.01.2015, 01:46

Изображение


Купить Train Sim World 4 PC ( Epic Games Store (EGS))

Cимулятор железной дороги, основанный на движке Unreal Engine 4, и на собственном физическом SimuGraph®, также используется растительность SpeedTree®.
Релиз состоялся 26.09.2023 на PC (Steam) и EGS, консолях.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Официальный редактор Train Sim World PC Editor (Beta): https://store.epicgames.com/ru/p/train- ... ditor-beta

FAQ по редактору: https://dovetailgames.freshdesk.com/sup ... r-beta-faq

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Официальный сайт : https://www.trainsimworld.com/

Официальный форум : https://forums.dovetailgames.com/forums/trainsimworld/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Train Sim World 4 FAQ: https://dovetailgames.freshdesk.com/sup ... orld-4-faq
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
О Dovetail Games:

https://dovetailgames.com/

https://www.youtube.com/@TrainSimWorld/videos
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Переводы новостей, анонсов, патчей: https://vk.com/trainsimworld_ru
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
По мере поступления новостей, важные моменты будут добавляться в шапку. Обновлено 26.09.2023 /AntonK_007/
Аватара пользователя
AntonK_007
 
Сообщения: 2483
Зарегистрирован: 29.08.2004, 21:58
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 514 раз.
Играю в: Train Sim World

Re: Train Sim World (Build 52; UE 4.14)

Сообщение Сява ТЧЭ6 » 01.06.2017, 16:38

А на что влияет функция "масштаб экрана"? Убавил с 200 на 130, картинка практически не изменилась, но ФПС вырос в 2 раза.
Аватара пользователя
Сява ТЧЭ6
 
Сообщения: 141
Зарегистрирован: 21.03.2012, 16:05
Откуда: ТЧ Батайск
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 4 раз.
Играю в: Auran Trainz
Роль: Сотрудник РЖД
Имя: Ярослав Игоревич

Re: Train Sim World (Build 52; UE 4.14)

Сообщение Skif » 01.06.2017, 17:51

Это намеренный рендеринг картинки с более высоким разрешением, а потом масштабирование ее "вниз" с фильтром. Как в фотошопе "Уменьшить, сглаживая". Позволяет получить более сглаженную картинку, без лесенок. Результат еще зависит от выбранного алгоритма сглаживания.

Если не заметил разницы, играй на 100 процентах и не заморачивайся, прирост ФПС действительно будет (так как разрешение картинки будет соответствовать разрешению экрана).
Skif
 
Сообщения: 3750
Зарегистрирован: 01.10.2009, 17:42
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 2 раз.
Имя: Дмитрий

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение AntonK_007 » 01.06.2017, 18:51

А вот и первое дополнение вместе с небольшим обновлением, хоть и просто еще один вариант окраски CSX, но уже какое-то разнообразие! Cо сценариями.

Diesels in CSX’s classic “Bright Future” (“YN2”) livery now come to Train Sim World!
https://train-simulator.com/bright-futu ... and-patch/

www.youtube.com Видео от : www.youtube.com

https://train-simulator.com/bright-future-update/
Today we’ve released our 1.4 Bright Future Update.

I’m certain you all already know that the YN2 or Bright Future is a paint scheme variation for CSX’s locomotives, introduced in 1990. As a thank you for being with us on this journey from launch to today, we’ve released the Bright Future paint scheme for free for each loco in Train Sim World: CSX Heavy Haul. This update also contains additional fixes as referenced below and does now mark our slow down on the release of new updates. We will, of course, be merging some outstanding issue fixes into our next BIG destination for Train Sim World and we’ll update you on that soon…

Since launch, we have delivered 4 major updates and fixed 100+ individual items in those updates. So if you ever tested on our beta branch, or alerted us to an issue, or had an idea or a constructive comment on Train Sim World so far, we thank you.

Get into Service Mode and Scenarios to operate with your new paint schemes, and post a screenshot!

Here are the items addressed in the Bright Future Update (Build #70):

New Features

CSX YN2 “Bright Future” paint scheme variants added for each locomotive – see here for more details.
Service Mode and Scenarios Updated to incorporate the new paint scheme variants.
Save/Load

Fixed the issue with Save/Load on the Clear Cut scenario.
General

Removed the cube from beneath the Autorack Freight Car.
A number of Key Rebinding System fixes as per customer feedback.
Updated the AC4400CW Bell audio to match animation.
Changed all “elephant” style consists to back-to-back.
All single-loco consist have been updated to include a back-to-back pair at the front.
Baltimore-bound and originating services have been updated so that they now use single-stack cars.
The Bright Future Update will download automatically on Steam. If you do not receive this update, please double-check that Steam has correctly unsubscribed you from any test builds you may have previously subscribed to. Here’s how to check:

Unsubscribing from Test Builds

Load Steam and navigate to your Game Library.
Right-click on Train Sim World: CSX Heavy Haul and select Properties.
Select the Betas Tab and from the drop-down box, select None – Opt out of all beta programs from the list.
Click Close and allow Steam to update.
If Steam fails to update, please select Exit from the Steam menu and then relaunch Steam. If you still do not receive the update, please submit a ticket to our Support Team.
The Bright Future Update (Build #70) will be approximately 470 MB in size


Добавлено спустя 1 час 24 минуты 53 секунды:
Похоже, cкоро будет крупное обновление?
We will, of course, be merging some outstanding issue fixes into our next BIG destination for Train Sim World and we’ll update you on that soon…
iMac 2013; 27"(2560 x 1440), i7-4771 3,5 GHz ,16 Gb 1600 MHz DDR3, GeForce GTX 780M 4 Gb.
Аватара пользователя
AntonK_007
 
Сообщения: 2483
Зарегистрирован: 29.08.2004, 21:58
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 514 раз.
Играю в: Train Sim World

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение Сява ТЧЭ6 » 01.06.2017, 23:52

Кто знает, как вернуть клавиши приближения/отдаления камеры? Клавиши в настройках не назначаются.
Аватара пользователя
Сява ТЧЭ6
 
Сообщения: 141
Зарегистрирован: 21.03.2012, 16:05
Откуда: ТЧ Батайск
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 4 раз.
Играю в: Auran Trainz
Роль: Сотрудник РЖД
Имя: Ярослав Игоревич

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение whity777 » 02.06.2017, 00:38

Так мышиное колесо же.
Последний раз редактировалось whity777 02.06.2017, 00:54, всего редактировалось 1 раз.
Аватара пользователя
whity777
 
Сообщения: 237
Зарегистрирован: 01.07.2009, 23:22
Откуда: Питер
Благодарил (а): 403 раз.
Поблагодарили: 46 раз.
Имя: Андрей

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение Сява ТЧЭ6 » 02.06.2017, 00:41

whity777
Мышиное колесо - угол обзора. То есть зум. Раньше можно было двигать камеру стрелками, теперь нужно назначить клавиши. Но фича чета не робит.
Аватара пользователя
Сява ТЧЭ6
 
Сообщения: 141
Зарегистрирован: 21.03.2012, 16:05
Откуда: ТЧ Батайск
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 4 раз.
Играю в: Auran Trainz
Роль: Сотрудник РЖД
Имя: Ярослав Игоревич

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение AntonK_007 » 02.06.2017, 12:30

Интересный эффект на ролике, когда поезд рядом проезжает камера трясется, это для видео примочка?
iMac 2013; 27"(2560 x 1440), i7-4771 3,5 GHz ,16 Gb 1600 MHz DDR3, GeForce GTX 780M 4 Gb.
Аватара пользователя
AntonK_007
 
Сообщения: 2483
Зарегистрирован: 29.08.2004, 21:58
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 514 раз.
Играю в: Train Sim World

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение Linx » 02.06.2017, 12:43

Белесый ПС, задний локомотив светит прожектором в вагоны. Не купил, и не буду, даже за даром эта поделка не нужна... тьфу
Дизайнер из Орла хочет познакомиться с бригадой ТЧ1 или ТЧ27. Маневры не предлагать :) | Простите, у вас кажется ригель отклеился!
Аватара пользователя
Linx
 
Сообщения: 1797
Зарегистрирован: 02.01.2006, 19:57
Откуда: Орел
Благодарил (а): 822 раз.
Поблагодарили: 1522 раз.
Блог: Просмотр блога (7)
Играю в: Train Simulator Classic
Роль: Разработчик
Имя: Дмитрий

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение AntonK_007 » 02.06.2017, 12:59

Да, конечно возмущает, что с такими недопустимыми для релиза багами выпускают продукт, можно было пол года - год подождать или сделать тот же ранний доступ, что в рыбалке и FSW, пока хоть как-то причешут...патчи, патчи и конечно редактор с возможностью делать полностью свой мир.
Кстати, как они на 4.16 будут перескакивать, ведь чем больше разница в версиях движка тем тяжелее и сложнее обновлять сим?
iMac 2013; 27"(2560 x 1440), i7-4771 3,5 GHz ,16 Gb 1600 MHz DDR3, GeForce GTX 780M 4 Gb.
Аватара пользователя
AntonK_007
 
Сообщения: 2483
Зарегистрирован: 29.08.2004, 21:58
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 514 раз.
Играю в: Train Sim World

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение Skif » 02.06.2017, 13:02

Старые версии поддерживаются Unreal Studio - на какой хочешь версии, на той и работай. Выкачиваешь нужную и работаешь. При переезде на новую версию можно сделать мерж проектов и положить некоторое количество времени на устранение конфликтов кода при их появлении. Большинство фич обратно-совместимы.


Приятнее, конечно, работать на последней актуальной, но не обязательно.
Skif
 
Сообщения: 3750
Зарегистрирован: 01.10.2009, 17:42
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 2 раз.
Имя: Дмитрий

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение AntonK_007 » 03.06.2017, 20:18

Дерек, постанул у американцев.
http://railworksamerica.com/forum/viewt ... 01#p214501
Hi, sorry for the delay,

Ok,. so here are my thoughts (my thoughts may not reflect those of DTG)


Q - What about several Japanese routes? I have already suggested the Odakyu Line to Hakone (as in original KUJU MSTS), this will be awesome because there are now 4 tracks between Machida and Shinjuku. And having a single line from Odawara up to Hakone only about 6km with Mt Fuji in the background https://www.youtube.com/watch?v=jn2756ieVSw (honestly you can't see it from Hakone-railway station anyway-but half way between Shinjuku and Hakone you can) in TSW would be magical. It will enable you to capture many in the Japanese market (Japan's economy is doing great right now compared to everywhere else) through people building other lines, because it is almost entirely 3'6" gauge (1067mm) as there would be a host of buildings done for the line.

A - There are many hurdles and challenges to consider when investing into new content and in new locations

1 - Working with dedicated people with local knowledge which is key to giving an authentic experience.
2 - Licensing and working with TOC to get their support and access.
3 - Users and game play experience.
4 - Understanding the business model, research/access and effort over returns etc.
5 - How many TS users in that location do we currently have, can we build?
5 - Sustaining content to keep up interest and build a large community.
6 - Language/communication. - important to have an open dialog as we expand.

So while we are interested we need to make sure the infrastructure at DTG is in place to sustain the above. I personally want to make a routes in every country. I want the adventure and variety and as an artist the challenge of representing those areas and rolling stock, but it is not easy.


Q - And what about the Throttle-Ammeter issue in TSW currently? You did comment in another thread, and after testing the AC4400 yesterday I quickly turned it off (the throttle-power issue still not sorted-can you do a quick fix please?). It looks so good and you have got almost everything right! After looking at Trainz today I think you are spot on target, TSW will do EXTREMELY WELL! I'd just like to have the realistic operation of a locomotive sorted. From 27 to 30MPH in Notch 4 the AC4400 went from about 250Amps down to 97AMPS or less. This is not how it happens. It does reduce but it would probably get to 120Amps at 55MPH and not 29MPH!!! In Notch 4. I know in Notch 8 it will give you about 800 Amps at 30-35MPH (contact CSX if you haven't got some information already on how the Amps changes between 0-75MPH) and about 400AMPs at 55MPH. At 5Mph in Notch 8 you will probably get 1200-1600Amps. In the AC44. But in the SD40 it will be similar but a bit less.

A - I am unsure if the fix for these issues are in the content set up or in the core sim code. code updates will be worked on over the summer in time for our next content release. All feedback and comments to DTG please. These certainly help push through the updates.

Q - I hope to see an Australian route too (one I suggested is South Australia between Port Augusta and Peterborough https://www.youtube.com/watch?v=UiR5nube33E(junction of Crystal Brook in the middle)) and possibly a branch line to Adelaide. You could have the Indian Pacific, Ghan and freight trains. This is a very unique track and you would capture Australia perfectly without having to go to extreme lengths to model Australian buildings. AT least you could put a few Kangaroos and Emus in it! Not only are these two creatures on our coat of arms, but they are very common downunder! Trains actually often hit skippies (Kangaroos) at night. Cars too. https://www.youtube.com/watch?v=uMB93SV4BNs

A - See Answer number 1

Q - One thing you could do is to add several vehicles that can be driven on the roads to the sim. You can walk around now but what about crew changes and in the depot where cars are well used? It would be nice to drive a car along the railway line and 'spot' your train. It is something different and adds an operational feel for the sim. Congratulations TSW is amazing and I am sure will get better performance from it (I am happy anyway) as time goes on and as new video cards are released.

A - Nice idea and one that may get done in the future, but as soon as you put in another type of vehicle the sim changes into something else. However rule nothing out and keep an open mind is how I approach suggestions.

Q - Now I know this isn't playing (you can for real)the chicken in ARMA2 but in TSW you walk up to a skippy, or a sheep or emu and have it run off or in the case of a 'boxing' kangaroo get a bad bruise. What you guys have done is great and excited to see the future. I hope you can put that Japanese and Australian content in the game. By the way the Australian main line is standard gauge same as Britain and USA but old parts of SA, WA and QLD have 3'6" gauge, but I think this won't need to be modeled in TSW with the line I have suggested.

A - DTG and the teams involved always do their due diligence and contact as many people as they can to help them answer the questions needed to be confident about producing a credible and authentic experience. We are not perfect and we do make mistakes from time to time , but what we get right far outweighs those times we got it wrong.
I thank you for your kind words and hope that over the coming months and years you enjoy where we take TSW. HOwever in the meantime TS20XX is there for and supported by DTG for a few years yet. Many of us still play/enjoy and create for it and will do for a long time to come.
The key is to enjoy our hobby in whatever form/software you choose.

cheers
d
iMac 2013; 27"(2560 x 1440), i7-4771 3,5 GHz ,16 Gb 1600 MHz DDR3, GeForce GTX 780M 4 Gb.
Аватара пользователя
AntonK_007
 
Сообщения: 2483
Зарегистрирован: 29.08.2004, 21:58
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 514 раз.
Играю в: Train Sim World

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение BooYa » 05.06.2017, 01:05

Еще перевел бы кто)
Аватара пользователя
BooYa
 
Сообщения: 3751
Зарегистрирован: 24.01.2010, 16:30
Откуда: Екатеринбург
Благодарил (а): 1560 раз.
Поблагодарили: 2965 раз.
Играю в: Train Simulator Classic
Роль: Разработчик
Имя: Андрей

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение MegaBlackJoe » 05.06.2017, 21:13

Ничего интересного - просто предположения о маршрутах Японии и Австралии, про непофикшенный амперметр, про добавление машин, которые можно водить. Никаких обещаний, только обсуждение.
MegaBlackJoe
 
Сообщения: 45
Зарегистрирован: 09.11.2012, 15:25
Благодарил (а): 22 раз.
Поблагодарили: 25 раз.
Имя: Тимур

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение adigyran » 07.06.2017, 01:28

ну тут написано, что летом будет контентный апдейт (наконец то) и ядро игры будет обновлено как раз для выхода этого апдейта
adigyran
 
Сообщения: 66
Зарегистрирован: 02.03.2012, 00:42
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 10 раз.

Re: Train Sim World (Build 70; UE 4.14)

Сообщение Сява ТЧЭ6 » 08.06.2017, 14:28

Интересно, а можно будет удалять или отказываться от установки ДЛЦ? Например, если мне тупо не нужен конкретный локомотив/маршрут.
Аватара пользователя
Сява ТЧЭ6
 
Сообщения: 141
Зарегистрирован: 21.03.2012, 16:05
Откуда: ТЧ Батайск
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 4 раз.
Играю в: Auran Trainz
Роль: Сотрудник РЖД
Имя: Ярослав Игоревич

Пред.След.

Вернуться в [TSW] Об игре

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0